måndag, juli 31, 2006

Sometimes life sucks...

Fick nyss reda på att min älskade mormor dött. Vissserligen har hon varit sjuk ett bra tag nu men det är alltid lika jobbigt när någon man älskar dör. Minnena från när hon var frisk och när hon passade mig och min syster när vi var små finns kvar. Hon hade ett härligt klingande skratt och luktade alltid så gott (som en sommaräng) när hon kramade om en. Jag och syrran brukade roa oss med att låna hennes roliga hattar, kläder, skor och läppstift när vi var mindre. Hon hade minst 15 olika hattar i alla former och färger. Fina handskar, sjalar och kappor. Vi älskade att klä ut oss, jag och syrran. Under en tid när vi var små så hade mormor & morfar en sommarstuga där vi tillbringade många sommrar då mamma och pappa jobbade.

Mormor älskade att gå långa promenader i skogen och jag brukade ofta hänga med. Hon brukade plocka svamp, bär och blommor. Ett starkt minne jag har är mormors lilla flätade korg som hon alltid hade med sig i skogen. Den var antingen full av nyplockade bär eller svampar.

Mormor Disa, jag kommer att sakna dig!

Inga kommentarer: