lördag, augusti 05, 2006

Om modellen Irina Lazareanu


Irina Lazareanu föddes i Rumänien och växte upp i Montreal och hade inte några planer på att bli modell från början. Hon studerade balett i London där hon lärde känna den stökiga Babyshambles-sångaren Pete Doherty, kanske mer känd som supermodellen Kate Moss expojkvän. Det var också genom Pete som Irina träffade Kate som introducerade henne in i modevärlden. Moss bokade Irina för hennes första riktiga modejobb för franska Vogue och det dröjde inte länge förrän Irina var namnet på allas läppar. Idag är det Paris, Milano, London och New York som står på modellens agenda.



Men hon har inte bara sina kontakter att tacka för sin blomstrande karriär som modell, utan även sin unika look, som designern Karl Lagerfeld nyss upptäckt.Förutom att det varken fattas uppmärksamhet eller pengar för Irina, har vänskapen med Kate Moss blivit ännu större:- Hon har varit där och förstår vad jag går igenom, Kate har inte bara varit en tillgång för mig i mitt nya yrke, utan även som en god vän, berättar Irina som fortfarande också räknar allt mer nedgångna Pete Doherty som en av sina närmsta vänner. Men modellen har även andra karriärplaner. Tillsammans med Sean Lennon son till Beatles-legenden John Lennon, släpper hon snart sitt första album och satsar kanske ännu mer på att bli artist än modell:- Det är min viktigaste prioritering, det har alltid varit min passion, berättar hon.


Bilder: style.com
Om Irina: Fashion Television på TV-kanalen Star 2006-08-04

Inga kommentarer: