torsdag, december 18, 2008

"Inatt jag drömde något som jag aldrig drömt förut ..."

Ni vet. Cornelius gamla dänga. Grejen var bara att jag inte drömde om att det var fred på jord utan jag drömde att jag sprang.

Jag sprang vårruset och det kändes så lätt. Mina steg bara flöt på utan någon ansträngning. Vid joggingsspåret stod en massa människor som jag mött genom livet. Gamla klasskamrater, kollegor, familj och vänner.

Alla stod och hejade på mig. Jag kände mig stark, oövervinnerlig och lycklig. Sista biten var dock en rejäl uppförsbacke. Jag började plötsligt känna mjölksyran som brinnande projektiler i mina lår.

Men jag kämpade så tårarna rann och lyckan var total efter målgången. Inre frid och lyckorus strömmade genom min utmattade kropp. Jag hade klarat det omöjliga.

Någon som kan tyda denna dröm åt mig?

7 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Det är en sanndröm min vän. Vi kommer att ta oss dig, jag lovar dig.

Anonym sa...

Du har en utmaning som väntar... och som du kommer klara! Hurra.

Anonym sa...

Drömmen betyder att du är en vinnare! :)

Annie - PD sa...

Tror det betyder att du mentalt förbereder dig på vårruset - du kommer mao springa med lätta steg, förberedd som aldrig förr! :)

Anonym sa...

Hm, det låter sanerligen som om det kommer gå riktigt bra på vårruset!

Annars kanske drömmen skulle kunna betyda att du flåsar och flåsar och bara ränner omkring men nsart är målet där och då kommer världens snyggaste pudding stå och vänta.

Man vet ju inte - eller hur!

Kram på dig
stina

Mill sa...

Det låter som om du känner dig stark och vill visa hela världen. Framför allt alla som känner dig! Kram

smultron sa...

Jag ser loppet som ditt liv. Du har dina kollegor, vänner och familj, du är stark, det känns lätt. Sista biten tolkar jag som den senaste tiden, att det är en kämpig uppförsbacke, men att du kommer i mål och får känna segerns sötma. En fantastisk dröm, tycker jag!