fredag, april 18, 2008

Fredagslistan


1. Bokhora – Sveriges bästa sajt om böcker. Läs Johanna Ögrens recension av Martina Bonniers nysläppta bok Fashionista här.
2. Katrin Schulman – inte visste jag att bruttan har talang för komik och skådespeleri. Hennes parodi på Doreen 21:30 är klockren! Mer Katreen åt folket.
3. Mårten Andersson – jag vet inte om det är vårkänslor men karln är ju både rolig OCH snygg. En oslagbar kombination. Någon som vet om han är ledig?
4. Hildur.se – här hittar du allt från ekologiska kläder till rättvisemärkt choklad. Suverän nätshop som jag totalt missat.
5. Grill och picknicksäsongen – är äntligen här. SMHI har utlovat sol och värme i helgen så nu är det dags att rengöra den rostiga gamla grillen, lägga köttet på marinad och bära hem rosévinet så kan festen börja.

1. Marknadshyror – nej tack! Varför ska jag betala extra pga att jag bor i innerstan?
2. Annika Lantz – lyssnar just nu på henne och jag vet inte riktigt varför hon är så omtyckt? Tjejen babblar alldeles för fort och för mycket så att jag snart skulle behöva en pacemaker. Jag byter radiokanal.
3. Inne & utelistor – vad tycker ni?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med om allt (speiellt bokhora som jag fullkomligt älskar), men inte om marknadshyror. Anledningen till att det exempelvis i Uppsala knappt finns några hyresrätter i stan beror på att hyresvärdarna inte får ta ut marknadshyror och det lönar sig därmed inte att ha hyresrätter. Jag tycker det är trist att enda alternativet om man vill bo centralt är att köpa eller stå i bostadskö i 25 år. Sedan kan jag förstå att du inte vill ha högre hyra, vem vill det? Men det är rätt ologiskt att hyrorna är så pass låga med bostadsbristen som finns.

Petra sa...

Visst är Katreen rolig :-D och Mårten Andersson...mmmm (som i Mårten)och jag tror att han är ledig!

Vera sa...

stina: det är en svår fråga egentligen. bostadbristen gör att man måste bygga mer inte bara BR utan även hyresrätter så att unga och studerande har råd att bo.

petra: han e det alltså? woho! då e det bara att tuta å köra då ;D

Sincerely Johanna sa...

Hurra för att picnic säsongen är här. Jag bjöd min granne på glass i solskenet igår eftermiddag. Det var mysigt. Trevlig helg till en trevlig tjej.

Anonym sa...

Jag tycker inne och utelistor är ett härligt litet vardagsnöje.

Det rä så lättöverskådligt och jag får ofta "aha" känslor och detta skapar en reaktion.

Reaktioner är ju alltid spännande.

SÅ kära, fina Vera. Sluta för all del inte med dina listor. Jag gillar rutiner. OCh din listrutin gör fredagar lite roligare.

Anonym sa...

Dina listor vill jag absolut inte vara utan !!! så det är inte nedåtgående i mitt tycke ;-)
Ha en mysig lördagskväll!!
Härligt att du fick dig ett gott skratt föresten, det ska ju förlänga livet säger dom *ler*
kram

Vera sa...

Johanna: låter gott med glass i solen.kram

stina: tack snygging! då fortsätter jag med det.

sanna: ja dom säger det :D