söndag, oktober 01, 2006

Rengöring för ansiktet

Har använt den här rengöringsmoussen från apoteket att tag och jag gillar den.

Men nu på vintern så blir min hud lätt torr och känslig så jag söker efter något annat.
Min favoritaffär The Body Shop har lanserat ett nytt märke av Aloe vera. Deras Aloe Gentle Facial Wash verkar vara perfekt för min hy.


Så här står det om produkten på Body Shop´s hemsida:
"Ett rikt men samtidigt milt, tvålfritt rengöringsskum. Avlägsnar skonsamt makeup och orenheter så att huden blir ren utan den stramande, torra känsla som tvål ofta ger. Helt utan konserveringsmedel, färg- och doftämnen"
Kostar 139 kr
Det som är bra med Body Shops produkter är att dom ej är testade på djur!
Recension om produkten kommer snart ...

Bilder från apoteket.se och thebodyshop.se

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte oxå prova body shops verkar skitbra. Annars funkar apotekets jättebra med... kram

Anonym sa...

Har testat lite från Aloe Vera serien, dock inte rengöringen. Men peelingkrämen är grymt bra! Fast den har jag inte sett i Sverige än. Nattkrämen var också förvånansvärt bra medan dagkrämen aldrig riktigt gick in i huden.

Vera sa...

Låter bra. Tack för tipsen!