måndag, december 18, 2006

Snacka om dubbelmoral ...



Madonna är verkligen en hycklare tycker jag!
Här ser vi henne bära en chinchillapäls som det krävs upp till 40 chinchillor för att göra.
Madonna äter ju varken kött eller några produkter från djur överhuvudtaget. Hon för en strikt makrobiotisk diet, men det verkar mer handla om att hon ska hålla sig smal och snygg. Det här med att hon har etiska värderingar är bara bullshit!



Undrar vad hennes djurvän Stella McCartney säger om det här?
Jag är ingen fanatisk vegan eller så men jag har svårt för när människor är så otroligt hycklande! som i det här fallet, Madonna!
Skäms på dej!

6 kommentarer:

Anonym sa...

hmm ja det är lite dubbelmoral får jag säga... inte så bra kanske!!

Anonym sa...

ja håller helt med! varför päls? det är ju bara äckligt. Är du vegan förresten?

Vera sa...

em: nej, man blir rätt irriterad på sånt :)

bellazza: nej, jag är inte vegan/vegetarian. men jag äter inte så ofta kött. älskar fisk och grönsaker.
Det kanske lät som om jag är vegan i inlägget men jag har väldigt svårt för päls. Det går stenbort!
Är du vegan?

Anonym sa...

nej, inte vegan men äter inte kött. älskar fisk och äter kyckling hur konstigt det än låter. Och det är bara för att jag inte tycker om köttsmaken och konstistensen.

Camilla sa...

man mår illa!

Sabine sa...

agree! fruktansvårt, skulle aldrig sätta på mig en äkta päls.