tisdag, maj 06, 2008

Costume Institute Gala 2008

Igår hölls årets Costume Institute gala i New York. The Metropolitan Museum of Art i New York har valt Superheroes: Fashion and Fantasy som tema. Man har utforskat superhjältarnas klädsel och utsyrslar ur ett modeperspektiv. Den här utställningen kommer att äga rum mellan den 7 maj - 1 september 2008 och igår hölls alltså den årliga galan som bla arrangeras av Giorgio Armani, George Clooney, Julia Roberts och Vogue-redaktören Anna Wintour.

Här följer galans snyggaste outfits enligt mitt tycke...
1. Wintour i Chanel Haute Couture. Galans ful/snyggaste klänning.

2. Här ser vi vackra Scarlett Johansson i en Dolce & Gabbana. En god tvåa efter Wintour.

3. Kate Bosworth bar en psykadelisk Chanel. Jag gillar hela outfiten med skor och makeup. Lite annorlunda och väldigt snyggt.
4. Skådespelerskan Camilla Belle i en fantastisk Armani Privé.

5. Eva Longoria i en härlig purpurfärgad Marchesa. Väldigt Hollywood.
Hittar du någon favorit?

5 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Eva Longorias klänning var underbar. Anna Wintour hade fattat temat i alla fall.

Vera sa...

johanna: ja det hade hon. lite star wars-prinsessan Leia över henne ;)

Petra sa...

Nu är du för rolig som utnämner Anna Wintours klädsel till den bästa! Hon skulle nog kommit med på min "Fugly"-lista. Jag vet inte vad hon ser ut som? En överårig snigel i silverkostym korsad med häxan från rymden ;-)? Scarlett är väldigt söt. Hon får bli min favorit!

Vera sa...

petra: haha ... smaken e som baken - delad.
Jag gillar att du är så rättfram ;D

Anonym sa...

Nej Anna W och underbara Vera.

Jag trodde Star Wars var nedlagt?

Ja. Jag får väl läsa i Vogue annars. För den klänningen förstod jag mig inte på.

Men Scarlet. Varför vill man äga hennes klänning efter man har ätit upp henne? Söt, snygg och bedårande liten kreation.