fredag, maj 09, 2008

Update about fredagslistan

Sorry folks! Fredagslistan tar ett litet uppehåll men återkommer inom en snar framtid. Jag vet att den är omtyckt och det gör mig så glad. Men har man skrivkramp så har man. Jag kan tyvärr inte krysta fram en lista just nu men som sagt den kommar snart tillbaka.
Apropå krysta - what´s up med SVT:s Barnmorskorna? Underbart program för övrigt men varför kastar dom alltid upp dom nyförlösta blåa, slemmiga och blodiga bebisarna i ansiktet på mamman??! Eeeeuuuwwwhhh lixom. Jag vet jag vet ... det är för att mamman ska få kontakt och bonda med barnet direkt men är det inte lite ofräscht?? Jävligt ofräscht! Men vad vet jag ... jag har ju inga barn. Vad tycker ni mammor där ute?
Varning för blodig bild!
Sorry folks! The fridaylist take a little break but will return in the near future. I know that it is well-liked and that makes me so happy!Unfortunately, I can not contrived a list right now, but said it will soon return. By the way contrived - what´s up with the SVT midwives? Wonderful program, moreover, but why throw the newborn blue, mucous and bloody babies in the face of the mother?! Eeeeuuuwwwhhh! I know I know ... it is for the mother to have contact and bond with the child directly but is it not a bit disgusting? But what do I know ... I have no children. What do you think mothers out there?
Warning of bloody picture!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahahahaha. Bra fråga.

sara sa...

När mina tvillingar föddes med stor dramatik var jag sövd och fick se dem först flera timmar senare. Men när dottern föddes (med planerat snitt) sprang de genast fram med henne och jag bad dem faktiskt att ta bort henne en stund. Låter jag hemsk nu? Men det blev lite för mycket med att ligga och bli ihopsydd och dessutom snusa på den där lilla blodiga bebisen. Men jag grät glädjetårar.

Peace in mind sa...

Du ställer en befogad fråga, och en modig sådan. Jag tror att de flesta gärna vill ha den lilla slemmiga saken direkt, men om man inte vill så måste det vara OK också. Kram:)

Vera sa...

sarorna: kul att du är ärlig med vad du känner. förstår att det är omtumlande.

anna: förmodligen vill man det när det väl gäller.
kramkram

Anonym sa...

Tänkte precis som dig, men när Felix väl dök upp så tänkte man inte på hur slemmig han var....han var ju liksom världen finaste ;)

Pia Wester sa...

Haha, vart tycker du dom ska slänga bebisen då *s*?

Det är faktiskt en enorm skillnad på att se det på tv och uppleva barnafödande själv. Dom där små nyfödingarna är ju jättegosiga och luktar dessutom (otroligt nog, hade jag aldrig trott) jättegott!

Det kan man inte tro när de små slemmiga blodiga grodvarelserna ploppar ut på "Barnmorskorna"...

Vera sa...

linda: ja, det blir kanske så ;D

free fashion: låter bra att det inte är så fullt otäckt i verkligehetn ;)

Petra sa...

Någon annas slemmiga bebis hade man inte velat ha. Men när man legat där i tio timmar och kämpat så bryr man sig inte om hur den ser ut. Blod och slem who cares...inte jag då iaf.