söndag, augusti 24, 2008

Reflektionsutmaning

Snygga Stina har skickat en bloggutmaning till mig. Temat är Reflektion av idag. Kan vara bra att stanna upp och tänka till så here we go ...

*Skriver du att göra listor på allt du "måste göra"?
- Ofta ja. Allt från ICA-listor till ämnen att blogga om. Önskar dock att jag var lite bättre på att formulera mål som jag vill uppfylla men jag jobbar på det.

*Om du bara skulle skriva tre saker som är viktiga (privat eller jobb väljer du själv) vilka vore det?
- Familj, vänner och en massa kärlek.

*Nämn en sak som du anser att du måste göra och varför du måste!
- Ha regelbundna matvanor. Jag har varit så slarvig med att äta regelbundet. Förr skippade jag ibland frukost eller andra mål och det gjorde att jag snabbt blev trött, tappade energi och livslust. Jag har med andra ord varit mycket taskig mot min kropp men nu är det slut på det! "Fem om dan, gör kroppen glá"!

*Formulera om samma måste som om du ville göra det!
- Jag vill, kan och gör detta redan.

*Vad är det viktigaste i ditt liv?
- Kärlek i alla dess former.

*Beskriv hur du kan ägna mer tid åt det som är viktigt.
- Rata allt som är negativt och nedbrytande och ägna mig åt sådant som piggar upp och glädjer mig. Göra en tacksamhetslista varje kväll innan jag lägger mig för natten. (Bra idé från Mia Törnblom).

Jag skickar utmaningen vidare till:
Johanna, Fröken Isakson, Petra, Mie, Linda och alla andra som vill.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tusne tack vännen. Mycket spännande och innressant att läsa. Hoppas att du finner en ny kärlek snart i ditt liv. (Eller du kanske redan har någon ny, trevlig karl som springer omkring där hemma nu?).

Hur som, ha en fin dag.

Varma kram
stina

Vera sa...

stina: haha ... är lös o ledig och njuter av det just nu.
kram