måndag, december 10, 2007

H&M våren 2008


I modevärlden är man nu helt sysselsatt med att promota vårens kollektioner. Fick pressmedelande från H&M där dom presenterar våren 2008. Dom stora trenderna är utan tvekan 70-talets retrostil med afrikanska inslag. Tunikor, haremsbyxor, kjolar med volym och folkloremönster och broderier för att nämna några. Accessoarerna består av turbaner, stråhattar, smala skärp och träsmycken. Turbanen gör alltså ett nytt försök.

H&M-bilder: Peter Gehrke
Övriga: Style

10 kommentarer:

Fröken Isakson sa...

Tycker jag hittade en hel del fint. Inte alls så illa som jag läst på flera modebloggar =). Här ska beställas!

City Living sa...

Hej hej!

Jag är sämst på hur man ställer in saker här på blogspot tyvärr..
Hoppas att du fått lite hjälp från någon annan!

j sa...

finns en hel del fint ju! åh. snart är det vår :)

Ivana sa...

Nej, nej, nej, jag fåååår inte handla! Superfina saker!

Anonym sa...

Jag gillar Aladin där uppe till vänster! Jag tror att jag skulle passa i den turbanen... ;-)

Jag har svarat på din kommentar om "Religiösa påtryckningar" i min blogg.

Ha en bra kväll!
http://christermagister.blogg.se/

Vera sa...

Linda: japp, snart e det bara o klicka hem dom..

Karolina: Jag fick hjälp. Nemas problemas. Är inte heller så duktig på HTML.

senapgul: ja, positiv thinking!! snaaaart vänder det å blir ljusare. snart e det jul & nyår o vips 2008 Januari...

ivve: blunda ;)

christer: Alladin med haremsbyxor skulle du passa utmärkt i ;) trés chick och modern ... haha..
ha en bra dag själv.

turbotrollet sa...

Hello bohemafrica! Vet inte om jag gillar det.. men det är väl sånt där mode man vänjer sig vid att se efter ett tag. Även om det är fult. :)

Vera sa...

turbotrollet: man vänjer sig. det här med turbanen började redan förra året men på gatorna såg jag inga ... kanske lite för vågat för oss nordbor ;)

Annica H. sa...

det var mkt fint där jag vill plocka ut. som den guldiga kjolen, de svarta byxorna och röda kappan. fast hela africa-stilen rakt av äro icke min grej!

Vera sa...

ja det bästa är väl att plocka ut gobitar som man verkligen passar i.