tisdag, december 18, 2007

ICA slår tillbaka

När köttfärsskandalen blev ett faktum beslöt ICA att stoppa all TV-reklam med omedelbar verkan. Men nu efter en dryg vecka gör ICA-Stig comeback i rutan där företaget ger svar på tal. Filmen avslutas med en uppmaning att besöka ICA:s hemsida för att få mer information. Jag tycker att ICA hanterat den här krisen exemplariskt. Visst har man fått ett lite skamfilat rykte men all den här mediala uppmärksamheten är ju guld värt. Alla pratar om den nya reklamfilmen, radio, TV och folk på stan. Vad tycker du om den nya reklamfilmen? Hiss eller diss?

8 kommentarer:

Anonym sa...

hiss!! den är ju underbar!! babe sorry att jag inte lyckats få ihop någon lista.. jag är värdelös på sånna ;) kram

Vera sa...

emelie: haha .. det är ingen fara hjärtat. no hard feelings!!
kramkram

Anonym sa...

Hiss! Modigt av dem att "skoja" om det! Jag hade inte sett den tidigare eftersom jag inte fått in några TV-kanaler på en månad...

http://christermagister.blogg.se/

Anonym sa...

vi har haft lite snö under några dagar men nu är det barmark =(

City Living sa...

Bra taktik... Har inte heller sett den innan.

Anonym sa...

Så synd att nästa icahandlare åkte dit dagen efter! Vilket betyder att de gjort bort sig ännu mer och filmen blir något att skratta åt.

Tror knappast att en reklamfilm hjälper i det läget.

Vera sa...

christer: japp, helt rätt. skulle vara mkt värre om dom stuckit huvudet i sanden o låssas som om det regnar..

anna: vi får hoppas på mer snö till jul & nyår. mysigare så.

karolina: exakt!

risken finns: ja, jag läste det. men jag tror att "skadan" redan är skedd.

Mary Lady Luck sa...

Ha ha ha, sjukt kul :)