tisdag, april 08, 2008

Pilutta dig!


När jag ändå är inne på temat sandlåda, måste jag kommentera sms-bråket mellan Mr Porseryd och Brolle Jr. För er som inte har en aning om vad jag pratar om kan jag meddela att ni igentligen inte missat någonting.
Okej. Så här är det. TV4 sände programmet Körslaget i lördags där Brolle Jr medverkar och Pelle Porseryd står bakom kameran. Under programmets gång skickas det sms mellan Pelle och Alex Schulman.
Från Alex:
”Hoppas tönten Brolle åker. Det gör han, va?”
Pelle Porseryd:”Vi riggar ju alltid sånt här så absolut om du vill”.
Antagligen var det menat som ett skämt från Pelles sida. Det han inte tänkte på var däremot att all sms-trafik läggs ut på Schulmans nya humorsajt 1000apor.se. Nu rasar alltså Brolle Jr och hotar med att hoppa av programmet. Tittarna rasar dom också enligt Aftonbladet och misstänker att allt är riggat från början.
Vad har vi lärt oss av detta kära läsare?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Alla dessa bråk. Folk beter sig som små skitungar nuförtiden.

Då jag själv tycker alla singtralllalllaaa program är ursula och ger mig gåshud så tror jag inte Brolle missar någonting genom att hoppa av.

Det kan ju verkligen inte vara en karriärdrag att vara med i det programmet? Eller?

Sincerely Johanna sa...

Vi kan lära oss att män förblir alltid pojkar och att vi inte ska skicka sms till någon av Schulmansbröderna.

Vera sa...

stina: nej, ingen klättring i karriärstegen ;) men lite exponering. det är lite småkul att Porseryd inte tänkte på Schulmans offentliga smstrafik.

johanna: precis!!

Petra sa...

Att akta sig väldigt noga om man skulle ha något att göra med någon av Bröderna Schulman, eller helt enkelt att inte HA något att göra med Bröderna Schulman!

Vera sa...

petra: typ, ja.