måndag, mars 10, 2008

Brämhults vs Froosh


Jag tänkte leka lite PLUS-Sverker idag. Jag har testat dessa två smoothies som finns att köpa i dom flesta butiker. Båda gör reklam för att innehålla 100% frukt. Känslan jag får är alltså att det består av färskpressad frukt och inget tillsatt socker=nyttigt. MEN - som Tony Irving i Let´s Dance brukar säga. En av dessa har juicekoncentrat i sig och där med innehåller det också socker.
Den som alltså inte håller vad den lovar är den populära Froosh! När jag först smaktestade flaskorna utan att läsa på innehållsförteckningen så smakade Froosh nästan bäst för den var lite sötare. Jag glömde att skaka Brämhultsflaskan som man ska göra och efter det så smakade den som en hemmagjord smoothie.
Dessutom vid första anblicken så verkar Froosh billigare då den kostar 15:90 kr och Brämhults 19:90 kr. MEN - tittar man på jämförpriset så är Froosh nästan 10 kr dyrare.
Tänk på detta när du handlar nästa gång, läs alltid innehållsförteckningen!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Brämhults knäcker!

Kajsa sa...

Är Froosh made in Sweden, som Brämhults, eller transporterad från långtbortistan nånstans? I så fall - ännu ett argument för Brämhults!

Vera sa...

gossip gal: japp

kajsa: jag vet inte för det står ingenting om vart frukten kommer ifrån.

Peace in mind sa...

Smoothie rockar fett, speciellt Brämhults. *kränger på mig boots och skuttar iväg till delin nu*

Vera sa...

anna: you do so :)

gallon.blogg.se sa...

har alltid gillar Brämhults:)

Anonym sa...

Hallå!

Satt och läste lite bloggar och hittade din (som för övrigt är rätt kul att läsa!) och villa bara klargöra att bara för att en produkt unnehåller en viss del koncentrat så innebär detta INTE att den innehåller socker. Koncentrat betyder att en viss del av vattnet tagits bort från juicen för att sedan återföras till blandningen. Det betyder alltså inte att något tillsätts till produkten, och ABSOLUT, ABSOLUT inget socker!!! Sedan så kan jag nämna att Froosh är svenskt och produceras i de djupaste småländska skogarna, fast inte i samma skog som Brämhults... Skulle du ha några frågor om fruktsmoothies o dyl eller vilja ha mer info så får du gärna maila mig på info@froosh.se för det är bla jag som sitter och gör Froosh recepten.

Ha en trevlig kväll på er!! Mvh Sussie

Anonym sa...

Susie har ni en bananodling där i Småland?
Drack just Froosh jordgubb/banan....

Kommer nog hålla mig till Brämhult i fortsättningen...

Anonym sa...

Från en Anonym till en annan: Det är banan i samtliga av Brämhults smoothies också.