fredag, mars 21, 2008

Fredagslistan


1. Konståknings-VM pågår just nu i Göteborg och jag älskar detta evenemang. Satt klistrad igår kväll på damernas fria konståkning och spänningen var olidlig in i det sista. Japanskorna regerade och tog både guld och brons. Amerikanskorna tabbade sig rejält med vurpa efter vurpa. Dock trevlig TV-underhållning.
2. Alexander Bard – säg vad du vill om denna man men är det något han är bra på så är det att snickra ihop bra poplåtar. Jag är helt hooked på Lay your love on me. Den skulle ha vunnit i melodifestivalen istället för Perelli. Nu lär vi komma sist i eurovision. Kom ihåg var ni läste det först …
3. Nollvision för självmord – Varje år tar tragiskt nog över 1500 livet av sig och antalet bara ökar och ökar. Regeringen satsar nu högt med nollvision i tankarna. Bra initiativ och jag hoppas verkligen att dom satsar på att fånga upp psykisk ohälsa i skolorna för det kan vara där det börjar.
4. Påskblommor – kan aldrig få nog av dom. Tulpaner, påskliljor och pärlhyacinter. Dags för klippkort hos floristen?
5. Morgonssoffan – skitkul satir om morrontv. Se!

1. Snön.
2. Axelvaddar – sägs vara tillbaka. Behöver jag säga mer?
3. Dagens outfit – sliten fras som framkallar utslag på armar o ben. Jag vet jag vet, jag har själv använt mig av denna rubrik. Forgive me fathter for I have sin.

8 kommentarer:

Sincerely Johanna sa...

Jag håller med om det där med dagens outfit. Det är så tröttsamt med bloggar som i stort sett bara har dagens och inget mer. Det är inte det som är essensen i en modeblogg, att visa upp sig och sina kläder. Din dagens gillar jag dock för du har inte bilder på dig själv utan olika hopplock med inspiration i åtanke inte uppvisande av din egen garderob.

Stina (Klädstrecket) sa...

Är det uttrycket "dagens outfit" eller är det den faktiska outfitten som stör dig? Själv tycker jag at det är det mest inspirerande att läsa och se om. Fråga mig inte varför. "Riktiga" personer har alltid inspirerat mig mer än modeller och filmskådisar tror jag.

Mickan sa...

åh nej! Axelvaddar, skojar du?? Inte bra:)

Sara sa...

Hoppas du får en härlig påskhelg (med många påskblommar :) ) Glad påsk!

Peace in mind sa...

Axelvaddar hade jag på 80-talet, say no more...Men hur är det egentligen med outfit-grejen? Jag är så himla barnslig att jag älskar att fota det jag råkat få på mig på morgonen, och ärligt så tror jag inte att någon inspireras av dessa suddiga hissbilder. Så talar väl en sann exibitionist:)

Hur som helst så har du en av de mest inspirerande och tänkvärda bloggarna, som jag aldrig får nog av...

Vera sa...

johanna: jag tänkte mer på frasen dagens outfit än fenomenet i sig. tycker att det är ganska kul med folk som visar upp sig o klädval men jag själv vågar inte riktigt pga feghet ;)

stina: som sagt bar själva frasen ...

mickan: vi får hoppas att den hinner o dö ut ...

sara: Tack desamma :D

Anna: Det är bara frasen dagens outfit som stör mig inte fenomenet. tycker det är kul att se andras klädval mm ... är lite feg av mig för att visa upp mig själv.
tack för att du uppskattar min blogg, sånt gör mig så glad.
Glad Påsk &
Kram till er alla!

Petra sa...

Visst är morgonsoffan rolig! Den är så "på pricken" liksom.
Men axelvaddar, nej de är inte roliga.
Glad Påsk!

Vera sa...

petra: ja visst är det så likt ... speciellt på 4:ans morrontv. pladdrigt och alltid smaskar dom på ngt ...
Glad Påsk till dig me.
Kramkram