torsdag, mars 27, 2008

Utmaning

Fick en utmaning av coola Anna att gräva i arkiven och självklart hakar jag på.
För fem år sedan, 2003 firade jag på våren ettårig bröllopsdag med min man. Bor i Eskilstuna och pendlar till jobb i Stockholm. Vad jag kommer ihåg av den vintern är att tågen jämt är försenade och jag stressar jämt.

För tio år sedan, 1998 flyttar jag hemifrån tillsammans med syrran. Vi delar en stor etta med kök i stadsdelen Majorna i Göteborg. Vi levde på nudlar och shoppade extremt mycket kläder och smink. Festar en del. Det var en helt galen med samtidigt rolig tid!

För femton år sedan, 1993 börjar jag studera på gymnasiet i Göteborg. Reser till några kompisar i England och spenderar hela sommaren där och får upplevelser för livet. Känner mig dock rätt skoltrött och funderar ofta på om jag gjort rätt gymnasieval.

För tjugo år sedan, 1988 fyller jag 11 år. Nu går jag i femman och älskar att spela teater och uppträda på roliga timmen. Vi hade en teaterfrälst lärare som fick med hela klassen på att spela en revy inför hela skolan. Shit, jag kommer ihåg att jag var så nervös inför mina repliker att mina knän skakade. Jag dansar balett några år men går sen över till hästar istället.
Jag märker att det är lättare att komma ihåg vad jag gjorde för längesen än nyligen. Strange. Förra året fyllde jag 30 och jag kan verkligen säga att jag fått min dos av 30-årskris. Jag har nyligen genomgått en skilsmässa, flyttat och bytt yrkesbana. Det är inte bara negativt med livsförändringar som jag genomgått under det senaste året. Men självklart har jag haft det tufft emellanåt. Nu blev jag rätt personlig här och jag hoppas att ni tål det.
Jag skickar utmaningen vidare till Linda K, Mymlan, Madde, Stina och alla som vill.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Sorry men den har jag redan gjort...
http://mymlanthereal.wordpress.com/2008/03/03/mymlans-forflutna/

Vera sa...

Jag misstänkte det! Då ska jag spana in detta.

Peace in mind sa...

Skriver en repris, på det som bara poff försvann...

Så roligt att få skåda lite bakom fasaden. Personligt gillar jag, bara det känns bekvämt för den som öppnar sig. Kram till världens bästa Vera!

Vera sa...

anna: tack! kram på dig oxå.

Petra sa...

Det är en rolig utmaning, man får lite mer bakgrund till sina bloggbekanta! Och personligt, det tål vi :-)

Vera sa...

Petra: va bra att ni tål det ;) kramkram

Anonym sa...

jag har gjort det :)

Solrosfrö sa...

Nu lämnat jag ett avtryck hos dig :) Fin blogg du har, nu skall jag kika runt lite... Vi ses!

Vera sa...

alma: gjort vadå?

jessika: du är så välkommen! roligt när nya tittar in :D

Linda K sa...

mission accomplished!

Anonym sa...

Som jag skrev i bokinlägget.

Självklart är jag på.

Kul att läsa och veta lite mer om dig också hemliga Vera. Blink.

Sincerely Johanna sa...

Vad roligt att få läsa lite info om dig.

Anonym sa...

Färdig.

Kram
stina

Vera sa...

linda k: kul!

stina: va bra. jag är nog lite hemlig ja ... ;)

johanna: :D kram

Anonym sa...

Det är alltid roligt att få reda på lite om personerna bakom bloggarna :). Kram till dig.

Vera sa...

linda: tack desamma :)