fredag, mars 07, 2008

Fredagslistan


1. Anastelle Wieslander - Härmed utnämner jag Anastelle till veckans babe. Hon frilansar som bloggare och journalist på gratistidningen Nöjesguiden. Hon har av sin arbetsgivare blivit inlåst i sin lägenhet sen i måndags och ska stanna där tills på söndag kväll utan att gå ut, träffa folk eller öppna fönster. Hon filmas live med sin mobil nästan hela tiden och tittarna kan chatta och ringa henne direkt. Varje dag får hon olika uppdrag som hon ska utföra och belöning utdelas. Tittarna kan sponsra henne med kläder, mat och annat. Anastelle har tyckt det varit stundtals jobbigt med att ständigt vara påpassad och iakttagen. Frågan är hur länge hon orkar?
2. Marie-Louise Ekman - har utsetts till Dramatens nya chef. Hurra! Kul med en kvinna som är så kompetent och inspirerande. Det sägs att hela kulturarenan jublar.
3. Henrik Schyffert - Fyllde 40 i veckan och hade stor fest för att fira denna händelse. Skickade inbjudan till trion Schulmans. Men det vara bara en fejkinbjudan sa Schyffert så dom fick inte komma. Ha ha ha! Undra om Henrik är lejd av arg-Steffo??

4. Nätbutiker - Goda nyheter för oss modeälskare, Forever21 och Topshop shippar nu till Sverige. Forever21 är en budgetbutik med många fina skor och klänningar, perfekt nu när dollarn är så låg. Topshop har vi ju i några enstaka städer i landet men allt finns inte där så nu är det bara till att klicka hem dina favoriter. Ett minus är förstås det engelska pundet.
5. I´m f***ing MattDamonklippen - Allt började med att komikern Sarah Silverman gjorde en födelsedagsvideo till sin pojkvän Jimmy Kimmel. Han i sin tur kontrade genom att göra en ännu vassare video med en massa celebs som Ben Affleck, Cameron Diaz och Brad Pitt. För att fatta vad jag i hela friden dillar om se först denna video och sen den här. Lite buskis såhär på fredagskvällen ...

1. Junkmail - alltså vem sitter och knåpar ihop dessa hopplösa mejl till folk? Trots att jag har installerat ett filter slipprar det ändå igenom erbjudanden om hur man får längre penis eller tips på beroendeframkallande tabletter. Jag blir toooookig!! Kan någon vänlig själ hjälpa mig?
2. Nicole Kidmans plastkirurg - Har du sett Nicoles nya läppar? Min fråga är om den som injicerade collagenet var packad? Stackars Nicole har nu istället fått fyra läppar. Inte snyggt!
3. Carola & Andreas Johnson - Hade varit jättekul om Candrola inte går vidare i andra chansen imorgon. Ha ha ha ... är jag elak?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ekman som chef på Dramaten tyckte jag var skitbra också. Och jag håller absolut med om att det vore trevligt att slippa Carola.

Sincerely Johanna sa...

Jag längtar till fredagarna ännu mer nu när din lista kommer då. Jag hade gärna sett Lena Endre som chef och hon Sara är rolig hon. Trevlig helg gumman.

Peace in mind sa...

Din lista är fiiin! Håller med på alla punkter, och Carola ska försvinna har jag bestämt:)

Peace in mind sa...

En sak till bara, Ekman som Dramatenchef tror jag blir kanon, hon verkar vara en otroligt dynamisk person med hur mycket energi som helst. Bra span där!

Anonym sa...

haha det dar med Anastelle Wieslander visste jag inte om. och tank att precis igar bestallde jag ett par skor fran forever21 ;)roligt med listor.

Petra sa...

Junkmail stinks! Fast jag får faktiskt ingen till min yahooadress, det verkar som om deras spam-filter är effektivt!
Och Nicoles läppar...att inte folk fattar att läppsförstoring ALDRIG, jag upprepar ALDRIG är snyggt!

Anonym sa...

åhh henkan 40 år.. fortfarande lika het..

Vera sa...

åsa: ja och nu slapp vo duon. hon verkade faktiskt lessen o besviken över att inte gå vidare.

johanna: Åh tack gumman va du e snäll. så kul att få lite feedback på mina listor.

anna: tack hjärtat. ja o nu slapp vi duon.

mothersvea: va kul. hojta till om du blev nöjd.

petra: det där med läppförstoring är sällan snyggt. det ser ibland så fejkat ut. kom på att jag glömt sätta igång junkmail-filtret ordentligt. nu verkar det funka bättre ;)

emelie: japp, han e onekligen snyggo men jag tycker att han blivit lite tråkigare med åren ...

Anonym sa...

Möjligen liiite elak gällande Carola och han...Andreas (?) men dets pelar ingen roll för jag är så med dig. Skrattade sådär elakt som bara skurkar i Disneyfilmer gör i flera minuter efter att jag sett hennes min när hon insåg sig besegrad av en snubbe med näsring och typ pälsbrämmad mantel. Mahahaha! Skadeglädje är den enda sanna glädjen. Ska du på bloggisminglet på onsdag då? :)

Vera sa...

kajsa: haha ... man känner sig lite väl elak när man skrattar av skadeglädje. nu i efterhand så tycker jag nog lite synd om Androla, fast bara liiiite.
nej, jag kan tyvärr inte komma på onsdag men däremot ska jag gå på deras 1-års webbjubileum senare i vår. det hade vart skoj å träffa dig IRL.