fredag, mars 07, 2008

Ibland är det svårt att sätta rubrik på inläggen

... blev jag imorse. Får av någon konstig anledning sänkt lägenhetshyra med 1 kr. Äsch, kanske ni säger ... 1 kr är väl ingenting. Nej i och för sig men det blir hela 12 kr på ett år. Man undrar lite vad HSB har sparat in på? Fikakaffet på kontoret eller köpstopp av gem??

Förresten är ni med i Hyresgästföreningen? Det är inte jag. Dom är hur skumma som helst. När jag bodde i Göteborg var det en övernitisk gubbe som jämt knackade på dörren och tyckte att jag skulle gå med. Han blev asförbannad och skällde ut mig för att jag inte joinade föreningen. Jag blev nästan lite rädd för honom. Jag hade ingen lust att betala 77kr/månad för detta. Nu låter det kanske som om jag är en snål skit men det är jag inte. Jag kanske är dum som inte är solidarisk och ställer upp eller vad tycker ni?

6 kommentarer:

Petra sa...

Nej, Vera, det är du inte! Jag var inte heller med i föreningen när jag bodde i hyreshus. Det var en gubbe som kom och ringde på samma dag som jag skulle flytta och höll på med flyttstädning, han satte nästan foten i dörren och liksom insisterade. Jobbigt. Dessutom så hade de ett otroligt stort hus på dyrt läge här i Malmö och lägger pengar på att skicka ut folk på söndagar för att ragga medlemmar, nej då kan man ha roligare för de pengarna!

Anonym sa...

Oj, 12 spänn på ett år, det blir ju faktiskt 24 godisbitar för 50 öre styck;)

SV: Tack så mycket! Nej, illustrationen kommer fårn Marimekko så ska inte ta åt mig äran för den...!

Anonym sa...

Man får väl bestämma själv?

Jag var inte heller med när vi bodde i hyresrätt. Nu bor vi i bostadsrätt och där kan man tala om att bli rånad.

Varje månad. Hu!

Sincerely Johanna sa...

Jag var med där förut för jag var rädd att jag inte skulle klara av en evt konflikt med hyresvärden utan dem, men det går toppen så jag avslutade medlemskapet och lägger pengarna på annat istället.

Anonym sa...

Jag är heller inte med i Hyresgästföreningen...vad ska det vara bra för? Aldrig riktigt förstått det..

Vera sa...

petra: exakt!

tessan: haha ...

stina: dom har precis ombildat till bostadsrättförening här men jag tvekar att köpa ... har 6 månader på mig att köpa det förmånligt. vi får se ...

johanna: ja, man kan ju använda pengarna till att köpa nya skor .. hahaha

eliina: inte jag heller.